sâmbătă, 18 februarie 2012

Despre speculă şi furăciune

Dacă consacraţii Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu, adevăraţi intelectuali fanion ai vremurilor noastre, au scris cărţi (rezistenţa prin cultura dom'le), au oratorit în public "Despre îngeri",  "Despre limită" ş.a.m.d., îmi permit şi eu, cu exemplu lor în faţă, o mică investigaţie "Despre speculă şi furăciune" în ce priveşte prezenţa pe facebook a unei pagini numită Piaţa Universităţii (s-o prescurtăm la PU). Detectiv de găinari, puteţi spune. Şi io replic: întâmplarea cred că e reprezentativă (prototip) - are şi multi "fani" (pu-fani) - pt. multe alte furăciuni, sau, vorba d-lui Liiceanu, pt. multe alte"contractum sacramentum"-uri - vezi numa' ce zic petagogii. Nu, nu e greşeală de tipar, Petagogii. În plus e o întâmplare pe care am trăit-o.

Ce-i enervează pe unii "revoluţionari": am pus de două ori mesajul "Jos ăla, jos ălălalt, ăl de la putere, ăl din opoziţie etc... Şi sus, cine?" pe pagina PU  şi l-au şters. Mă gândeam că, dacă afuriseşti toată clasa politică, invoci dictatura (şi nu cred că vor f. mulţi asta). Poate am învăţat ceva din '89, că altfel, iar preiau puterea "tot ei" - trebuie să te gândeşti să optimizezi pe termen mai lung, nu numai să dărâmi. Revenind la mesajul pomenit mai sus, prima oară nu mă gândeam că vor şterge mesajul, a doua oară am 'print screen':


Pt. că eu chiar ţin la numele de Piaţa Universităţii, am obiectat şi altădată, într-un alt comentariu, pt. abţinerea de la înjurături şi alte vulgarităţi de neam prost pe PU. Ţi-ai găsit! Văd că a dispărut şi acel comentariu.

I-am mai lăsat un timp... încă nu eram sigur de ce bănuiam. Mai adunai o probă : întrebând simplu, direct: "Vrea cineva să dispară întreaga clasă politică?" :


Şi acest comentariu a fost şters. Păi da, nu poţi comenta pe pagina aia (PU) decât "cum trebuie".
Ce să faci cu postacii?!

PU mai şi declară: "Misiune: Sustinerea si construirea unei societati civile ADEVARATE IN ROMANIA!" Nu cumva e acea societate civilă "de calitate" a CeluiCareBeaŞampanieCuPoporul?! "Corijenţii" (faţă de autodeclarata misiune) se pricep la "stratageme". La sărăcia lor cu duhul ar fura şi numele / ideea (dacă ar şti de aşa ceva) de Piaţa Universităţii. Numai că nu să poache. Piaţa Universităţii nu depinde de nicio făcătură de-a lor, pe FB sau în altă parte. Hai pa, aşa-zisă PU, eşti o diversiune în care manevrează câţiva corijenţi ("păduchii în frunte" că-s cei mai flămânzi, recte determinaţi)! Cei care aderă la aşa ceva ar face bine să dea un mic test de limba română, de coerenţă (ceea ce uneori se vede cu adevărat numai în timp) şi de inteligenţă... s-ar mai elimina din lichele. Nu merge nene numa' cu forward-uri, emoticoane, like-uri şi limbaj de generaţia coc (kear, prescutryiee, bne yu etc).



P.S.

Sper să se prindă cât mai multă lume de hramul lor - cine crede că înscenez ceva poate încerca pe cont propriu. Vorba cu "păduchii în frunte" e bună. Evident, când nu există hărnicia igienei.

Citez un comentariu perspicace, deşi include un cuvânt buruienos (puternic totuşi ca sugestie),  comentariu apărut la un articol din ziarul "Gândul" pe tema evenimentelor din Piaţa Universităţii: "Bine că nu a apărut Dinescu cu Caramitru: Mircea, fă-te că lucrezi! Hai mai fă o labă!" (capitolul "Despre labă").

Nutresc convingerea că pot fi eficienţi şi pot strânge rândurile (şi nu neapărat într-o puzderie de grupuleţe anomice) şi românii onorabili nesastisiţi... poate mai vb. pe tema asta.

P.P.S.

Vezi numa':
 ... dacă eşti om dă PU like...

Niciun comentariu: